close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מתאמנים? 5 דברים שאתם חייבים לקחת בחשבון

מערכת שורשא תמוז, תשעו07/07/2016

אימון גופני משפר את הבריאות ומבטיח איכות חיים גבוהה. עם זאת, הוא מחייב אתכם בתשומת לב לשורה ארוכה של נושאים קריטיים. הנה כל ההמלצות

תגיות:

פעילות גופנית מומלצת לגברים ונשים בטווח רחב של גילאים. את הפעילות כדאי לשלב עם תזונה נכונה, ויתור על סוכרים ומלחים וצמצום צריכת קפה. בנוסף, איכות חיים גבוהה דורשת הקפדה על מספר כללי מפתח:

1. סרגל מאמצים

עצימות גבוהה מדי של פעילות גופנית עלולה לגרום לכם נזקים בלתי הפיכים. סרגל המאמצים הוא החבר הכי טוב שלכם, בעיקר בשלבים הראשונים של הפעילות. סרגל המאמצים נקבע על פי הגיל, המין והמשקל. תוכלו לברר מה סרגל המאמצים שלכם באתרי האינטרנט השונים שעוסקים בתחום או להתייעץ עם רופא משפחה. כמו כן, יש המלצות ייעודיות עבור פעילות גופנית התחלתית והמלצות אחרות לפעילות מאומצת.

2. תשומת לב לכאבים

לא תמיד הכאב מעיד על התחזקות של השרירים או העצמות. עליכם לשים לב לכאבים חמורים ובעיקר לעקוב אחר כאבי ברכיים או קרסוליים. בדרך כלל ניתן להיעזר בכאב על מנת להתאים פעילות גופנית, לבצע התאמות ושינויים בתפריט התזונתי או במידת הצורך לוותר על פעילות מסוימת לטובת אימון באופי אחר. בנוסף, ישנם תכשירים שמטפלים בבעיות ברכיים ובהם כדאי להיעזר על מנת להתגבר על הקשיים הראשונים.

3. גיוון פעילויות

אימון יעיל הוא כזה שבו תתמידו לאורך זמן. לא משנה איזה פעילות גופנית אתם בוחרים לבצע, חשוב לשמור על עניין ואתגר. כך תוכלו לבצע את הפעילות על בסיס קבוע ולמנוע פערי ביצועים בטווח הקצר והארוך. מומלץ להתחיל עם אימון סולידי כמו הליכה, להמשיך עם ריצות ובין לבין גם לצאת לשחיות או למשחקי כדור עם חברים. אפשר לעודד את בני הזוג להצטרף לפעילות ולנצל את האימון לזמן איכות משותף.

4. שתיית מים

הדברים הקטנים עושים את ההבדל הכי גדול באפקטיביות של פעילות גופנית. שתו הרבה מים לפני, במהלך ואחרי האימון וזכרו שהגוף מוציא אנרגיה גם בחורף. שתיית מים תעזור לכם לשמור על תפריט תזונתי מאוזן ותמנע התייבשות. קחו איתכם בקבוק מים צמוד לאימון והרגילו את הגוף לכמויות גדולות. באותה הזדמנות תוכלו גם לשמור על עור הפנים ולמנוע הצטברות כתמים בגיל השלישי.

5. ביגוד מתאים

פרגנו לעצמכם עם בגדי ספורט מתאימים ואל תסכימו ללבוש כל מה שיש בארון לפני היציאה לאימון. ביגוד מתאים יעזור בנידוף יעיל של הזעה, ישפר את תחושת הנוחות ויעודד אתכם לבצע את הפעילות באופן שגרתי וקבוע. התאימו את הביגוד לחורף או לקיץ ותוכלו להשתמש בו גם בשבתות. ביגוד מתאים הוא השקעה משתלמת למי שרוצה להתחיל לבצע פעילות גופנית, או לחילופין למי שרגיל לאימון מסוים אך מעוניין לנסות אתגרים פיזיולוגיים חדשים.

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה